Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo

Arbeidsgiver: Anskaffelsesrådgiver

Stillingstittel: Universitetet i Oslo

Søknadsfrist: 20.11.2022


Spørsmål om stillingen?


Universitetet i Oslo

Om stillingen

Eiendomsavdelingen (EA) anskaffer entrepriser, varer og tjenester knyttet til drift og utvikling av UiOs eiendomsmasse for rundt 1 milliard kroner i året. Innkjøpsgruppen i EA forvalter over 100 eiendomsrelaterte rammeavtaler. EA er i stadig utvikling, og arbeidsoppgavene vil være utfordrende og varierte. Vi stiller høye krav til miljø og arbeider aktivt med å hindre arbeidslivskriminalitet i leverandørkjedene våre.

Som anskaffelsesrådgiver vil du arbeide med anskaffelser innenfor EAs ansvarsområde innenfor områdene renhold, park, møbler og rådgivende ingeniørtjenester.

Du blir del av et team med gode kollegaer og høy kompetanse. Innkjøp EA er en del av Forvaltning og stab, og består av fire personer inkludert leder. Du vil også være en del av et faglig innkjøpsnettverk både ved UiO og nasjonalt. Stillingen rapporterer til innkjøpssjef eiendom.

Arbeidsoppgaver

  • Gjennomføre anskaffelser innen områdene i henhold til gjeldende prosesser og regelverk
  • Utarbeide strategier og anskaffelsesdokumentene i tett samarbeid med behovshaver
  • Forvalte rammeavtaler og følge opp kontrakter
  • Gjennomføre mini-konkurranser på rammeavtaler
  • Støtte til andre enheter som gjør avrop på rammeavtaler
  • Annen merkantil støtte

Kvalifikasjonskrav 

  • Relevant utdanning fra høyskole/universitet på minimum bachelornivå innenfor eksempelvis fagområdene økonomi, ingeniør, juridiske fag og SCM. Lang og relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning.
  • Fordel med erfaring fra offentlige anskaffelser og kjennskap til Lov om offentlige anskaffelser og anskaffelsesforskriften
  • Det kreves god digital kompetanse
  • Meget god muntlig og skriftlig norsk fremstillingsevne

Personlige egenskaper

  • Du må trives med å jobbe i team, men liker også å jobbe selvstendig
  • Du er serviceinnstilt, viser initiativ, tar ansvar og har høy integritet
  • Du jobber strukturert
  • Du deler kunnskap, erfaringer og informasjon, og støtter andre for å nå felles mål