Teknisk rådgiver/kundekonsulent

Teknisk rådgiver/kundekonsulent

Arbeidsgiver: Selvaag Bolig ASA

Stillingstittel: Teknisk rådgiver/kundekonsulent

Søknadsfrist: 15.07.2022


Spørsmål om stillingen?

Kontaktperson
Mona Hagejordet
Stillingstittel
Leder kundesenter
Mobil
934 94 514

 

Kontaktperson
Monica Wolstad Eriksson
Stillingstittel
HR-leder
Mobil
476 53 978


Teknisk rådgiver/kundekonsulent

Vi søker etter deg som har erfaring fra byggebransjen, gjerne med erfaring innen taksering, kontroll og oppfølging. Det er avgjørende at du har god teknisk forståelse og at du trives med å håndtere reklamasjoner. Stillingen innebærer en del skriftlig saksbehandling på PC.

Du trives i et hektisk og dynamisk arbeidsmiljø, er en lagspiller og har et brennende engasjement for å skape gode kundeopplevelser.

Kundesenteret i Selvaag Bolig har ansvar for oppfølging av kundene fra de har signert kjøpekontrakt og til utløpt reklamasjonstid. Som teknisk rådgiver vil du jobbe med oppfølging av byggetekniske problemstillinger og reklamasjoner, gjennom tett kontakt med kundene, prosjektgruppen, entreprenører og leverandører. Stillingen rapporterer til leder for kundesenteret.

Sentrale oppgaver vil være:

  • Behandle, videreformidle og følge opp reklamasjoner fra kundene overfor entreprenørene og andre samarbeidspartnere.
  • Avdelingens fagressurs for håndtering av komplekse reklamasjoner som krever byggeteknisk ekspertise og vurderinger.
  • Bidra til erfaringsoverføring internt støtte kollegaer på kundesenteret i tekniske spørsmål.
  • Bidra til erfaringsoverføring mot prosjektavdelingen for fremtidig heving av kvalitet i prosjektutviklingen.

Kvalifikasjoner:

  • Teknisk fagskole, takstmann eller tilsvarende. Relevant erfaring kan kompensere for krav om utdannelse.
  • Erfaring fra tilsvarende virksomhet innen bolig-/byggebransjen.
  • God kjennskap til tekniske forskrifter, Norsk Standard og utførelseskrav.
  • God skriftlig og muntlig formidlingsevne.
  • Kunne kommunisere og uttrykke deg tilfredsstillende på engelsk.
  •  Erfaring med bruk av CRM system, fortrinnsvis SuperOffice, er en fordel.

Personlige egenskaper

  • Du er strukturert og holder tidsfrister.
  • Du er positiv og løsningsorientert.
  • Du er tålmodig.
  • Du håndterer å ha mange baller i luften samtidig.
  • Du er fleksibel og har gode samarbeidsevner.
  • Du kan jobbe selvstendig.