Spesialrådgiver

Spesialrådgiver

Arbeidsgiver: Bærum kommune

Stillingstittel: Spesialrådgiver

Søknadsfrist: 11.01.2022


Spørsmål om stillingen?

Kontaktperson
Jørgen Molvig
Stillingstittel
Tjenesteleder
Telefon
915 73 969
Kontaktperson
Elin Hagen Jacobsen
Stillingstittel
Økonomiansvarlig/ Avdelingsleder
Telefon
962 31 122


Spesialrådgiver

Ønsker du en interessant og utfordrende controller-stilling som er sentral i kommunens eiendomsvirksomhet? Har du interesse for ledelsesstøtte og oppfølging av eiendomsprosjekter, og trives i et hektisk miljø med stor grad av utvikling?

Stillingen innebærer stor påvirkningsmulighet knyttet til investeringsporteføljen i Eiendom. Det er stor politisk vilje i Bærum kommune til å utvikle og bygge samt rehabilitere vår bygningsmasse. Ditt bidrag får stor betydning i store bygge- og rehabiliteringsprosjekter.

Bærum kommune Eiendom har ca. 275 ansatte og har ansvar for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens bygningsmasse. Vi jobber med noen av de mest spennende byggeprosjektene i Norge, som utviklingen av Fornebu eller nye Nadderud Stadion. I 2020 mottok vi «Årets Helsebygg» for Carpe Diem samt hederlig omtale i 2021 fra Statens byggeskikkpris. Vi har, som du forstår, høye ambisjoner for våre byggerier som skal være klimakloke, arealeffektive og fremtidsrettede.

Ønsker du en kort prat om stillingen, kan du gjerne kontakte oss, avdelingsleder/økonomiansvarlig Elin Hagen Jacobsen tlf. 962 31 122 eller tjenesteleder Jørgen Molvig tlf. 915 73 969. For å vite mer om Bærum kommune Eiendom: https://www.baerum.kommune.no/om-barum-kommune/organisasjon/om-eiendom-i-baerum-kommune/

Bli med og sett spor!

Arbeidsoppgaver

Bærum kommune Eiendom – Byggherre jobber med helt unike byggeprosjekter. Du vil bistå avdelingsledere, prosjektleder, prosjekteiere og tjenesteleder med styring og oppfølging av både enkeltprosjekt og i større porteføljer. Byggherre-enheten har det gjennomgående ansvaret for byggeprosjektene i Bærum kommune (formålsbygg). Byggherre-enheten har pr. tiden 45 ansatte. Stillingen ligger personalmessig under avdelingen Prosjektstøtte som utgjør pr. tiden 5 ansatte. Det daglige arbeidet vil foregå i den avdeling/enhet du bistår, men rapporterer til avdelingsleder/økonomiansvarlig.

Månedsrapportering inkl. avviksanalyse (økonomi, fremdrift. kvalitet og usikkerhet/risiko)

  • Oppfølging mot prosjekteier(e) og prosjektleder(e)
  • Budsjettering
  • Støtte/bistå prosjektleder(e) i forbindelse med rapportering
  • Høy deltakelse i utviklingsarbeid i Byggherre-enheten og/eller Eiendom
  • Opplæring av ansatte i Eiendom i f.eks økonomisystemer, støtteverktøy mm
  • Økonomisk oppfølging, kontroll og fremdriftsoppfølging
  • Superbruker i prosjektøkonomisystemene som for eksempel ISY PØ og Prosjektportalen 365 (SharePoint)
  • Bidra til økonomisk rapportering iht årshjul
  • Bidra til utvikling og vedlikehold av nøkkeltall (KPI’er) og benchmarktall
  • Fasilitere og gjennomføre usikkerhetsanalyser i tidligfase, planleggingsfase samt gjennomføringsfase
  • Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen

Kvalifikasjoner

Vi søker en erfaren kollega til denne stillingen, helst med 2-10 års erfaring fra tilsvarende arbeidsoppgaver.

  • Minimum 3-årig økonomisk universitet- eller høgskoleutdanning
  • Gode muntlige- og skriftlige kommunikasjonsevner på norsk
  • Meget gode kunnskaper og ferdigheter i applikasjoner som for eksempel MS Office (Excel, PPT mm), Power BI
  • Fordel med god erfaring i systemer som ISY PØ, Framsikt (virksomhetsstyring) mm.
  • God erfaring fra prosjektfaget og prosjektoppfølging
  • Ønskelig med erfaring fra eiendom, bygg- eller anleggsbransjen
  • Erfaring med virksomhetsstyring/datafangst og analyse
  • Meget god IT-forståelse
  • Erfaring med prosesser knyttet til budsjett, regnskap, kostnadsstyring og likviditetsstyring
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2

Personlige egenskaper

  • God gjennomføringsevne
  • Løsningsorientert
  • Endringsvillig og rask til å lære seg nye oppgaver
  • Strukturert med analytiske evner
  • Gode samarbeidsevner og samtidig evne til å arbeide selvstendig
  • Serviceinnstilt og villig til å stå på ekstra i perioder
  • Positiv lagspiller med utpreget evne til å stå for eget fag og egen sak
  • Proaktiv

Vi tilbyr

  • En unik mulighet til å utvikle deg personlig i en innovativ organisasjon med stort samfunnsansvar (en av Norges største eiendomsvirksomheter)
  • Spennende arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø med tverrfaglig samarbeid internt og eksternt
  • En organisasjon i utvikling, som også omfatter stadig endring i bruk av ny teknologi og digitalisering
  • Moderne og aktivitetsbasert arbeidsplass midt i Sandvika sentrum med godt kollektivtransporttilbud og sykkelparkering innendørs. Vi flytter til Kommunegården i Q1 2023
  • El-bilpool og elsykler
  • Lønn etter avtale
  • Offentlig tjenestepensjonsordning. Hos Bærum kommunale pensjonskasse får du gode pensjons- og forsikringsordninger mm.
  • Gode muligheter for videreutdanning (Kompetanseutviklingsstipend), fleksitid, støtteordninger for trening og eget bedriftsidrettslag