Regnskapskonsulent

Regnskapskonsulent

Arbeidsgiver: PwC

Stillingstittel: Regnskapskonsulent

Søknadsfrist: 31.01.2023


Spørsmål om stillingen?

Kontaktperson: Vendie Myr

Stillingstittel: Consultant


Regnskapskonsulent

Er du glad i regnskap og tall, samt nysgjerrig og klar for nye utfordringer? Da kan denne stillingen være noe for deg. Om du er nyutdannet innen regnskap og økonomi, har noe erfaring eller kan vise til solid erfaring innen regnskaps- og økonomifeltet, så vil vi gjerne komme i kontakt med akkurat deg!

Hvem er vi?
PwC Tax Services AS ble etablert 30. august 1991 og er et heleid datterselskap av Advokatfirmaet PricewaterhouseCoopers AS. Selskapet er et autorisert regnskapsførerselskap og medlem av Regnskap Norge. Selskapet består av 4 erfarne medarbeidere som har lang erfaring innen de tjenesteområdene vi fokuserer på. En sentral del av virksomheten er knyttet til å levere tjenester som mva-representant, bistand med regnskapsføring og kontroll av regnskap knyttet til mva-rapportering, mva-refusjon mm. Dette betyr at våre tjenester i hovedsak er rettet mot utenlandske selskaper som er forpliktet til å registrere seg for merverdiavgift i Norge eller som pådrar seg mva-kostnader i et annet land enn de er hjemmehørende.

Vi søker nå deg som har:

  • God regnskapsforståelse
  • God systemforståelse og tilnærming til systemer
  • Er flytende i norsk og engelsk, muntlig og skriftlig.
  • Evne til raskt å ta til seg ny kunnskap, nysgjerrig og lærevillig
  • Positiv, systematisk og strukturert
  • Evne til å arbeide med selvstendige oppgaver, samt i team
  • Integritet og arbeidsmoral, levere oppgaver på tid
  • Kunne arbeide utover normal arbeidstid i hektiske perioder

For at PwC skal lykkes med å være en attraktiv arbeidsplass som er rustet til å løse viktige samfunnsproblemer trenger vi et bredt mangfold av profiler, kompetanser og mennesker. Dette gjør oss best rustet til å imøtekomme de problemstillinger som skal løses og for å bistå våre kunder med nye og andre perspektiver.

Du vil typisk jobbe med

  • Bistå med å føre avgiftsregnskap og håndtere egne klienter. Dette omfatter klientkontakt, håndtering av fakturaene, betalinger, importer, rapportering etc.
  • Oppfølging av månedlige importoversikter, samt kontroll av importer
  • Oppdragsregistrering samt oppfølging av kunder, noe risk management arbeid
  • Fakturering og oppfølging av kundefordringer
  • Aktiv i tilbudsprosesser
  • Avstemming av klientkonti
  • Systemrelatert bistand til team, samt andre administrative oppgaver

Høres dette ut som noe for deg? Send en kortfattet søknad med oppdatert CV via annonsen. Vi vurderer søknader fortløpende.

Kelly Services fungerer som rekrutteringsbyrå i forbindelse med denne stillingen. Hvis du velger å søke, vil opplysningene dine behandles i samsvar med Kellys personvernerklæring.

Vi er som oppdragsgiver opptatt av mangfold og like muligheter og oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av rase, kjønn, funksjonsevne, religion/tro, seksuell orientering og alder.