Rådgiver Driftsstøtte – HMS og FDV
Entra søker en rådgiver- driftstøtte. Rådgiver vil få ansvar for Entra sitt FDV system og i tillegg vil ha en sentral rolle i Entras HMS-arbeid innen Eiendomsforvaltning.
Som rådgiver driftsstøtte vil du jobbe med FDV, opplæring, erfaringsdeling, GDPR og HMS internt i eiendomsforvaltning. Stillingen krever utstrakt samarbeid med mange i organisasjonen, både internt i eiendomsforvaltning (f.eks. driftsansvarlige og tekniske sjefer), og utenfor avdelingen (f.eks. HMS– og innkjøpsavdelingen) samt andre nøkkelfunksjoner i Entra.
Vi søker en strukturert og løsningsorientert person som ønsker å være med på å videreutvikle Entra sitt FDV system og øvrige oppgaver innen de ovennevnte ansvarsområder. Du evner å spille på interne ressurser og er faglig engasjert innen FDV og HMS.
Stillingen rapporterer til Leder kundeservice og driftstøtte.
Ansvarsområder og hovedarbeidsoppgaver:
- Ansvarlig for Entra sitt FDV system
- Ivareta Ad-hoc driftstøtte oppgaver
- Være kontaktpunkt mot leverandør av FDV system
- Lede arbeid med nytt FDV system og lede intern FDV gruppe
- Planlegge og gjennomføre FDV opplæring i drift
- Ansvar for rapporteringer fra FDV systemet slik som gjennomføringsgrad, risiko- og tilstandsanalyser og brannrelaterte rapporter
- Oppfølging av FDV dokumentasjon fra nye byggeprosjekter
- Leveranse og kvalitetskontroll av dokumentasjon og sikre at leveransen er i henhold til Entra mal
- HMS:
- Operasjonell gjennomføring av HMS arbeid i drift og oppfølging av HMS tiltak i drift
- Fagansvar for en rekke HMS-temaer i Entra (eksempelvis, brann, legionella, arbeid i høyden, radon m.fl.)
- Ansvar for å utarbeide nye og oppdatere eksisterende HMS-prosedyrer og implementere disse i driftsorganisasjonen
- Legge til rette for gode HMS- og internkontrollsystemer for drift og vedlikehold av Entras eiendommer
- Følge opp granskninger og rapportering av alvorlige hendelser ved drift ved eiendommene
- I samarbeid med HMS-sjef legge årlige handlingsplaner for prioritert arbeid
- Ansvar for GDPR i drift å sørge for å være oppdatert på gjeldende GDPR regelverk som omhandler intern drift i Entra og databehandling mot leverandører
- Fagansvar for utvalgte rammeavtaler
Personlige egenskaper:
- Meget gode samarbeidsevner
- Evnen til å organisere og spille på interne ressurser
- Løsningsorientert og positiv
- Interessert i å opprettholde/videreutvikle faglig styrke
- Sterkt faglig engasjement innen FDV og HMS
- Strukturert og god på å koordinere
- Flink med kundebehandling
- Må kunne identifisere seg med og etterleve Entras verdier
Entras verdier er: Tett på, nyskapende, ansvarlig og ett lag . Verdiene representerer selve drivkraften i Entra. De motiverer til å levere gode resultater og veileder hvordan vi jobber med kunder, leverandører og hverandre. Verdiene skal være i daglig bruk og gi oss retning når vi skal ta beslutninger.
Kvalifikasjoner:
- Teknisk fagskole eller annen høyere utdanning innen tekniske fag eller bygg- og anlegg
- Formell utdanning innen FDV og HMS, relevant erfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse
- Kompetanse med FDV arbeid og FDV systemer
- Kompetanse innen HMS arbeid
- Kompetanse innen teknisk tegning, bruk av 3D og BIM modeller
- Erfaring med opplæring og erfaringsdeling er en fordel, men ikke et krav
- Erfaring med energiledelse/ energisparingsprosjekter er en fordel, men ikke et krav