Prosjektleder rehabilitering – Eiendom byggherre

Prosjektleder rehabilitering – Eiendom byggherre

Arbeidsgiver: Bærum kommune Eiendom

Stillingstittel: Prosjektleder rehabilitering - Eiendom byggherre

Søknadsfrist: 14.06.2019


Spørsmål om stillingen?


Prosjektleder rehabilitering – Eiendom byggherre

Vi skal investere mellom 5 og 7 milliarder kroner de kommende årene, både i Norges første demenslandsby, Norges og kanskje verdens første fullskala generasjonssenter, nye brannstasjoner, 5 nye skoler, 4 nye barnehager, men også i rehabilitering av de gode byggene vi allerede har – deriblant Kommunegården. Med store ambisjoner for fotavtrykket til vår totale eiendomsmasse er det viktig å vurdere når det er riktig å rehabilitere og når det er best å bygge nytt. Det er i grunn litt dårlig gjort at ikke alle får muligheten til å være med på så store, samfunnsnyttige og bærekraftige prosjekter. Samtidig holder det jo med én ledig stilling for å ansette deg!

 

Arbeidsoppgaver

Hos oss får du ansvaret for:

  •  å ivareta byggherrerollen i kommunens byggeprosjekter
  • rehabiliteringsprosjekter, fra planlegging til bygg i drift
  • organisering, planlegging og gjennomføring av prosjekter innenfor målsettinger og rammer
  • å engasjere rådgivere og entreprenører og lede prosjektorganisasjoner
  • å involvere relevante aktører og samhandle på tvers av organisasjonen
  • å styre og rapportere prosjektøkonomi og prosjektstatus til avdelingsleder
  • å sikre risikovurderinger og tiltaksplaner
  • å sikre rett tid for overlevering og oppfølging av reklamasjoner
  • å gjøre gode helhetsvurderinger og se sammenheng mellom investering/drift og tjenesteyting
  • å bidra til og løfte bygningsmassen sammen med andre i tråd med eiendomsstrategi og vedlikeholdsplaner

Kvalifikasjoner

For å lykkes tror vi at du har:

  • relevant teoretisk og/eller praktisk utdanning på bachelor- eller masternivå, ev. bred bransjerelatert erfaring som kompensasjon for manglende formell utdannelse
  • minst 3-5 års erfaring fra prosjektledelse innen bygg- og anleggsbransjen
  • god forretningsforståelse og kunnskap om prosjektøkonomi
  • god kjennskap til ulike gjennomføringsmodeller
  • erfaring med innkjøp og kontraktsforhandlinger
  • gode ferdigheter i norsk og engelsk, skriftlig så vel som muntlig
  • Det er i tillegg en fordel med kjennskap til offentlige anskaffelser.

Utdanningsretning

  • Bygg og anlegg

Utdanningsnivå

  • Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad

Personlige egenskaper

For å lykkes tror vi også at du:

  • er en lagspiller som gjerne bygger på andres ideer og aktivt deler informasjon
  • kommuniserer godt og formidler informasjon med klarhet og letthet
  • er resultatorientert, liker å sette mål og jobber hardt for å nå dem
  • er en god problemløser, og kan identifisere logiske og gjennomførbare løsninger

Vi tilbyr

Som medarbeider får du:

  • muligheten til å jobbe med store, samfunnsnyttige og bærekraftige prosjekter du skal lete lenge etter for å finne makne til
  • gode kolleger som har en uformell tone og som driver med spontan samhandling
  • fleksibilitet
  • variasjon i både arbeidsoppgaver og kollegers faglige bakgrunn
  • mulighet for kompetanseutviklingsstipend
  • offentlig tjenestepensjonsordning
  • tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland

Annet

  • Vitnemål og attester tas med på intervju
  • Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig
  • Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentleglova §25)