Økonomikonsulent

Økonomikonsulent

Arbeidsgiver: KLP Eiendom

Stillingstittel: Økonomikonsulent

Søknadsfrist: 11.04.2021


Spørsmål om stillingen?

Kontaktperson Rune Aunehaugen

Telefon926 23 950


Økonomikonsulent

KLP Eiendom AS er et heleid datterselskap av KLP, og forvalter eiendommer med en markedsverdi på 75 milliarder kroner. Selskapet er en av Norges største aktører innen forvaltning, utvikling og drift av eiendom. Eiendomsporteføljen består av kjøpesentre, hoteller og kontorbygg i tillegg til tomter og prosjekter. Vi er i dag 160 ansatte og har kontorer i Oslo, Trondheim, Stockholm og København. KLP Eiendom Trondheim er en av de største eiendomsaktørene i Trondheim, og eier og forvalter ca. 400 000 m2 til en verdi av ca. 10 milliarder kroner. Vi er i dag 31 ansatte og holder til i nye lokaler på Teknobyen.

Økonomiavdelingen i KLP Eiendom Trondheim er inne i en spennende utvikling med nye   utfordringer og oppgaver. Avdelingen har i dag 4 medarbeidere og skal nå ansette en ny økonomikonsulent.

Sentrale arbeids- og ansvarsområder: 

  • Ansvar for egne eiendomsselskaper
  • Regnskapsføring og økonomistyring fra A til Å
  • Kontakt med forvaltning, prosjekt- og driftsavdeling
  • Deltakelse i budsjettprosessen
  • Utarbeidelse av årsregnskap og ligningspapirer
  • Kontakt med revisor

 Ønskede kvalifikasjoner: 

  • Høyere regnskapsfaglig/-rettet utdanning på bachelornivå
  • God regnskapsforståelse og praktisk regnskapserfaring fra A til Å, minimum 3-5 år
  • God forståelse for bruk av IT-systemer og Excel
  • Strukturert arbeidsform, selvstendighet og leveransepresisjon
  • Gode samarbeidsegenskaper og evne til å ta initiativ og se muligheter
  • Erfaring med bruk av regnskapssystemet Axapta/Dynamics og forvaltningssystemet PMAx, samt Maestro Årsoppgjør
  • Kjennskap til og erfaring fra eiendomsbransjen, herunder kontraktsoppfølging og mva.-regler for fast eiendom

Vi tilbyr: 

  • Faglige utfordringer i et profesjonelt eiendomsmiljø som er i ekspansjon
  • Gode muligheter til å utvide egen kompetanse
  • Godt arbeidsmiljø med dyktige og trivelige kollegaer
  • Konkurransedyktige lønnsbetingelser og utvidet ferie
  • Gode låne-, forsikrings- og pensjonsordninger
  • Nye og fine lokaler i Teknobyen

Hvis du synes dette virker spennende og mener å ha det som skal til for å lykkes i stillingen, ønsker vi å komme i kontakt med deg. Vennligst send inn CV, søknad, vitnemål og attester innen fristen, den 11.04.2021

Spørsmål om stillingen kan rettes til regnskapssjef Rune Aunehaugen, tlf. 926 23 950.