Markedsansvarlig Næringseiendom

Markedsansvarlig Næringseiendom

Arbeidsgiver: OBOS bbl

Stillingstittel: Markedsansvarlig Næringseiendom

Søknadsfrist: 30.09.2022


Spørsmål om stillingen?

Kontaktperson: Natassja Alexandra Motalleb

Stillingstittel: Rådgiver

Telefon907 75 712


Markedsansvarlig Næringseiendom

Markedsansvarlig Næringseiendom
Har du lyst til å jobbe med markedsføring i Norges største kompetanse hus innenfor eiendom? Som markedsansvarlig Næringseiendom blir du en del av et offensivt lag som preger norsk eiendomsutvikling.

OBOS Eiendom er et av Norges største eiendomsselskaper og driver med utleie og utvikling av næringseiendommer i Oslo, Trondheim, Stavanger og Bergen. Som markedsansvarlig i Næringseiendom vil du få en svært sentral rolle i markedsavdelingen for OBOS Eiendom. Selskapet har en eiendomsportefølje på overkant av 700 000 kvm og du vil være ansvarlig for spennende og varierte oppgaver tilknyttet porteføljen, og jobbe tett med prosjektledere, eiendomssjefer og utleieavdelingen med markedsføring av prosjektene og eiendommene deres. Du vil være en del av et stort fagmiljø og være bidragsyter til oppbyggingen av OBOS` neste markedsføringsstrategi.

Vi ser etter deg som har erfaring med merkevarebygging, annonsering, kundereise og prosjektledelse, samt en bakgrunn innen eiendom. Du er strukturert, har høy arbeidskapasitet og gode kommunikasjonsevner. Stillingen krever at du både er selvgående og jobber godt i team. Du vil rapportere til B2B markedssjef for OBOS Næringseiendom Forvaltning.

Arbeidsoppgaver

    • Operasjonalisering av markedsstrategi for OBOS Eiendom
    • Videreutvikle markedsposisjonen og sørge for sammenfallende kommunikasjon på tvers av prosjekter og eiendommer i deres kanaler, inkludert annonsering og redaktøransvar nettsider, nyhetsbrev og sosiale medier.
    • Utvikle og bistå markedsmateriell som kan gi leads til utleieavdelingen, blant annet utforming av prospekter og annonser
    • Bistå utviklingsavdelingen med prospekt og markedsmateriell
    • Utvikle effektive rutiner og forbedre rutiner i markedsarbeidet
    • Digitalisering og forbedring av kundereisen
    • Planlegge og gjennomføre aktiviteter m.m, herunder kundearrangement for å styrke selskapets KTI
    • Bidra til utarbeidelse av rapporter og markedsanalyser
    • Bidra aktivt for å oppfylle selskapets strategi

Kvalifikasjoner

    • Utdannelse innen markedsføring på bachelor nivå
    • Kompetanse og erfaring med markedsaktiviteter (strategi og taktikk) innen B2B Næringseiendom
    • Kjennskap til eiendomsbransjen, verdidrivere og hva som kreves for å være konkurransedyktig
    • Erfaring fra arbeid med kundetilfredshet, omdømme- og merkevarebygging
    • Interesse for- og erfaring med konseptarbeid samt lanseringsaktiviteter, herunder medie- og reklamebyrå samarbeid
    • Erfaring med sosiale medier, digitale løsninger, CRM og SEO

Personlige egenskaper

    • Salgs- og markedsorientert med fokus på kundens behov
    • Gode kommunikasjonsevner, både 1:1 og 1: mange
    • Interesse for nytenkning og kontinuerlig forbedring
    • Utpregede samarbeidsevner på alle nivå i organisasjonen
    • Høy arbeidskapasitet, initiativrik, strukturert og selvstendig
    • Resultatorientert og kommersiell teft