Kundekonsulent

Kundekonsulent

Arbeidsgiver: Selvaag Bolig ASA

Stillingstittel: Kundekonsulent

Søknadsfrist: 29.04.2022


Spørsmål om stillingen?

Kontaktperson
Mona Hagejordet
Stillingstittel
Leder kundesenter
Mobil
934 94 514
Kontaktperson
Monica W. Eriksson
Stillingstittel
HR-leder
Mobil
476 53 978


Kundekonsulent

Vi søker etter deg som har erfaring med kundeoppfølging og som har et brennende engasjement for å skape gode kundeopplevelser. Du trives i et hektisk og dynamisk arbeidsmiljø og du er en lagspiller. Det er avgjørende at du trives med å håndtere reklamasjoner, da det er en sentral del av arbeidshverdagen i stillingen som kundekonsulent.

Kundesenteret i Selvaag Bolig har ansvar for oppfølging av kundene fra de har signert kjøpekontrakt og til utløpt reklamasjonstid – gjennom å ønske kunden velkommen, jevnlig informasjon om boligen, kundemøter, tilvalgsprosess, innkalling til ferdigbefaring og overtakelse av boligen, svare på kundehenvendelser, innkalling til 1-årsbefaring og behandling av reklamasjoner. Stillingen innebærer tett kontakt med kundene, prosjektgruppen, entreprenører og leverandører. Stillingen rapporterer til leder for kundesenteret.

Sentrale oppgaver vil være:

  • Behandle, videreformidle og følge opp reklamasjoner fra kundene ovenfor entreprenørene.
  • Planlegge og gjennomføre aktiviteter mot kunder i byggeprosessen, blant annet utsendelse av informasjonsbrev, varslinger i henhold til kjøpekontrakt, informasjonsmøter og byggeplassbesøk.
  • Gjennomføre tilvalgsprosessen fra oppsett av tilvalgsmuligheter, presentasjon og kommunikasjon med kunder, til behandling av bestillinger og videreføring til entreprenør.
  • Klargjøre og kontrollere FDV dokumentasjon til boligkjøper i samarbeid med prosjektsjef.
  • Informere boligkjøperne om kundeundersøkelsen gjennom byggeprosessen.
  • Bidra til erfaringsoverføring internt i avdelingen.

 

Kvalifikasjoner:

  • Minimum bachelorgrad i relevante studier, eller fagbrev. Relevant erfaring kan kompensere for krav om utdannelse.
  • Erfaring fra tilsvarende virksomhet innen bolig-/byggebransjen eller liknende.
  • Svært god skriftlig og muntlig formidlingsevne.
  • Kunne kommunisere og uttrykke deg tilfredsstillende på engelsk.
  • Erfaring med bruk av CRM system, fortrinnsvis SuperOffice.

Personlige egenskaper

  • Du er strukturert og holder tidsfrister.
  • Du er en lagspiller.
  • Du er opptatt av detaljer.
  • Du er fleksibel og har gode samarbeidsevner.
  • Du kan jobbe selvstendig