Arbeidsgiver: Bærum Kommune
Stillingstittel: Kommunalsjef Eiendom
Søknadsfrist: 10.01.2023
Spørsmål om stillingen?
Kontaktperson: Torge Railo
Stillingstittel: Direktør Bymiljø, eiendom og utbygging
Telefon: 406 46 118
Vi utlyser nå stillingen som kommunalsjef Eiendom!
Bærum kommune Eiendom er en av landets største byggherrer og eiendomsaktører med snart én million kvadratmeter eiendom og mange spennende prosjekter i porteføljen. Virksomheten er organisert under direktørområdet Bymiljø, Eiendom og Utbygging. Vi har i dag rundt 300 ansatte i et sterkt tverrfaglig kompetansemiljø. Dette gjør oss i stand til å være en pådriver for endring og fornying i bransjen, og vi skal være i front på miljø og bærekraft, digitalisering og seriøst arbeidsliv. Vi har høye ambisjoner – vi skal bygge kostnadseffektivt med lite fotavtrykk, og byggene våre skal være energivennlige og legge best mulig til rette for gode tjenester til kommunens innbyggere.
Eiendoms ansvarsområde omfatter utvikling, forvaltning, drift, vedlikehold og renhold av kommunens store og komplekse eiendomsportefølje, hvor vi også innehar grunneierrollen, forestår eiendomstransaksjoner og driver utleie av eiendom. Vårt mål er å tilby gode og funksjonelle bygg, samtidig som vi liker å være innovative, fremtidsrettede og klimakloke. Høres dette spennende ut? Les mer for å se hva vi kan tilby!
Eiendomsavdelingen preges av et godt arbeidsmiljø, sterkt kollegialt samhold og tydelige felles mål. Fra februar 2023 flytter vi inn i nye og moderne lokaler i Kommunegården i Sandvika sentrum, der vi vil sitte tett sammen med Miljøteknisk og Plan- og bygningstjenesten. Videre kan vi tilby:
For mer informasjon om Eiendom i Bærum kommune: https://www.baerum.kommune.no/om-barum-kommune/organisasjon/om-eiendom-i-baerum-kommune/
Bli med og sett spor.
Arbeidsoppgaver
Som kommunalsjef Eiendom får du lede og utvikle eiendomsvirksomheten i tråd med kommunens og virksomhetens mål, strategier og planer. Du vil delta i ledergruppen til direktør for Bymiljø, eiendom og utbygging, bidra til tjenesteutvikling på tvers av sektorene i kommunen og være en god rådgiver for kommunens ledelse.
Kvalifikasjoner
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er en tydelig og samlende leder, som evner å skape samspill med organisasjonen, andre sektorer i kommunen, med politikere og innbyggere. Vi tror at for å lykkes i rollen må du kunne kombinere planmessighet med evnen til å identifisere situasjoner der det er nødvendig å respondere raskt, og handle deretter. Vi vil legge vekt på følgende personlige egenskaper:
Personlig egnethet tillegges stor vekt.
For mer informasjon om stillingen er du velkommen til å kontakte vår rekrutteringspartner Capus v/ Erling Lampe (991 60 110) eller Sondre Urbye Kjelsrud (986 52 622).
Etter søknadsfristens utløp vil det utarbeides offentlig søkerliste. Ber du om a? bli unntatt fra denne listen, ma? dette grunngis i søknadsportalen og du vil fa? en tilbakemelding pa? din anmodning. Hvis ditt ønske ikke kan imøtekommes, vil du fa? mulighet til a? trekke søknaden før søkerlisten kan offentliggjøres.
Om arbeidsgiveren
Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.