Jordskiftekandidat/jurist

Jordskiftekandidat/jurist

Arbeidsgiver: Bærum kommune

Stillingstittel: Jordskiftekandidat/jurist

Søknadsfrist: 10.04.2018


Spørsmål om stillingen?

Enhetssjef Minda Sofie Håan Aakre – 934 55 809


Jordskiftekandidat/jurist

Bærum Kommune Eiendom er en av landets største eiendomsvirksomheter med ansvar for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens eiendomsportefølje. Kommunen er i vekst og dette fører blant annet til etablering av nye utbyggingsområder, ny infrastruktur, fortetting og endret bruk av grunneiendom i etablerte bolig- og næringsområder.

Det er nylig skilt ut en egen enhet, Grunneiendom og marked, for å styrke forvaltning og utvikling av kommunens over 3000 grunneiendommer og mer enn 150 kommersielle leie- og festeforhold. I enheten er det 8 dyktige medarbeidere.

Vi har ledig et vikariat som varer ut 2018. Tiltredelse så raskt som mulig.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for saksbehandling av innkomne henvendelser om kommunens grunneiendommer, blant annet nabovarsel, oppmåling, erverv og avhendelse av grunn og rettigheter mv
  • Videreutvikling av rutiner og prosedyrer innen fagfeltet
  • Andre arbeidsoppgaver som naturlig hører til fagområdet, eller som av ressurshensyn er nødvendig å gjennomføre

Kvalifikasjoner

  • Master i eiendomsfag/jordskiftekandidat/jurist med dybdekompetanse i eiendomsfag eller tilsvarende
  • Erfaring fra jordskifteprosesser, erstatningsrett/ skjønnsprosesser, utbyggingsprosjekter, offentlig virksomhet og samfunnskontakt er ønskelig
  • God allmenn- og menneskekunnskap, kunnskap/erfaring om jordbruk og skogbruk
  • God muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk

Utdanning

  • Høyskole / Universitet, Hovedfag / Mastergrad
  • Juridiske fag

Egenskaper

  • Ryddig, grundig og strukturert arbeidsform
  • Kommuniserer godt, skriftlig og muntlig
  • Engasjert, tar initiativ og finner løsninger
  • God gjennomføringsevne
  • Trives med å arbeide i team og arbeide i flere prosjekter samtidig

Vi tilbyr

  • Stillingsbrøk: 100%
  • Et godt arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte medarbeidere
  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
  • Annet
  • Vitnemål og attester tas med på intervju.
  • Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
  • Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste jfr. Offentliglova §25

Om arbeidsgiveren

Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.

Sammen skaper vi fremtiden