Fagkonsulent

Fagkonsulent

Arbeidsgiver: Bærum Kommune

Stillingstittel: Fagkonsulent

Søknadsfrist: 14.04.2023


Spørsmål om stillingen?

Kontaktperson: Marita Johansen

Stillingstittel: Tjenesteleder

Telefon: 952 57 718


Fagkonsulent

Bo-oppfølger søkes. Har du fagbrev innenfor bygg, er du elektriker eller rørlegger? Se her!

Liker du å jobbe med mennesker og har du erfaring fra byggebransjen, da må du lese videre!!  Vi søker nå etter to nye tilskudd til vårt team.

Bærum kommune har ca. 2100 kommunale boliger som leies ut til våre innbyggere. Leietakerne er mennesker med ulike behov for oppfølging innenfor boligkategoriene; Velferdsboliger, psykiatri, PU, flyktningboliger og bolig med service. Som bo-oppfølger hos oss vil du være leietagers kontaktpunkt knyttet til forhold som angår boligen.

Innenfor de rammer, retningslinjer og policy kommunen har for sine boligvirkemidler, skal bo-oppfølger bidra med å oppfylle ”Bolig i Bærum – trygg og tilrettelagt for alle».
Bo-oppfølger samhandler mye med boligtildeler, eiendom, leietager og øvrig hjelpeapparat.

Bo-oppfølgerne ligger organisert under tjenesteområdet Rus og psykisk helsetjenester for voksne og boligsosial virkemidler. Vi er 3 dedikerte medarbeidere med lang erfaring som nå ønsker oss to nye kollegaer.

Arbeidsoppgaver

  • Inn- og utflyttinger i kommunal bolig
  • Skrive flytterapporter
  • Behandle saker vedrørende vedlikeholdsoppgaver
  • Gjennomføre årlige tilsyn av kommunale boliger
  • Råd og veiledning til bruker av boligen
  • Samarbeide med Eiendom, boligtildelende tjenester og det øvrige hjelpeapparatet

Kvalifikasjoner

  • Fagbrev innenfor bygg, elektriker eller rørlegger
  • Ønskelig med erfaring fra boligsosialt arbeid inkludert saksbehandling
  • Gode formidlingsevner muntlig og skriftlig
  • Du er fortrolig med bruk av relevante IT-verktøy
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia skal ha bestått Norskprøve B1 skriftlig og muntlig
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som

  • er løsningsorientert og har gode evner til å samarbeide og bygge relasjoner
  • er god til å jobbe strukturert, både selvstendig og i team
  • innehar en robusthet til å takle uforutsette situasjoner, og liker variasjon i arbeidet
  • innehar høy grad av faglig integritet og evne til etisk refleksjon
  • har gode kommunikasjonsferdigheter

Personlig egnethet vektlegges

Annet
Gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse

Om arbeidsgiveren

Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.