Facility Manager

Facility Manager

Arbeidsgiver: Løvenskiold Eiendom

Stillingstittel: Facility Manager

Søknadsfrist: 10.03.2020


Spørsmål om stillingen?

  • Teknisk sjef Rune Braathen – 930 20 305


Facility Manager

Løvenskiold Eiendom AS søker Facility Manager til nyopprettet stilling

Løvenskiold Eiendom skaper verdier gjennom forvaltning og utvikling av fast eiendom og som tjenesteleverandør og kompetansemiljø for konsernets øvrige virksomhetsområder.

Løvenskiold Eiendom utvikler og forvalter ca 300 000 m2 forretnings-, lager- og industribygg samt betydelige grunneiendommer under utvikling. Løvenskiold er også en av Norges største forvaltere av kulturhistoriske eiendommer.

Vi er i vekst og søker en Facility Manager med relevant erfaring som trigges av å bidra til lønnsom drift for våre ulike forretningsområder. Vi er i dag av 9 personer som driver både med eiendomsutvikling og forvaltning. Løvenskiold Eiendom har ca 3.000 boliger under utvikling i tillegg til at vi har ansvar for alle MAXBO varehus i Norge. Rett kandidat for stillingen har teknisk bakgrunn, og vil være delaktig i videre utviklingen av teknisk avdeling i Løvenskiold Eiendom.
Som vår nye Facility Manager vil dine hovedoppgaver være:

  • Daglig teknisk-/vedlikeholdsansvar for en portefølje av MAXBO leieforhold.
  • Oppfølging av bygningsmassen mot eier og leietager av byggene.
  • Administrere og følge opp eiendommens service og driftsavtaler.
  • Utarbeide drift- og vedlikeholdsbudsjetter igjennom vårt FDV system.
  • Oppfølging av innleide drifts ressurser. (Vaktmester / Renhold)
  • Oppfølging av brann og internkontroll på eiendommene/oppfølging av lover og forskrifter.
  • Oppfølging og drift av FDV systemer, internkontroll og branndokumentasjon.

 

I tillegg vil du ha ansvar for:

  • Planlegge og gjennomføre mindre prosjekter.
  • Drift av bygningsmasse i leieforholdet
  • Faktura håndtering
  • Samarbeid med varehussjefer om HMS og brannforebyggende arbeid.

 

Arbeidserfaring, kompetanse og faglig kompetanse:

  • Fagbrev og eller teknisk utdannelse er et krav for stillingen
  • Kjennskap til teknisk eiendomsforvaltning og erfaring fra tilsvarende er ønskelig
  • God økonomisk forståelse
  • Gode muntlige og skriftlige fremstillingsevner

 

Personlige egenskaper:

Vi søker en serviceinnstilt, strukturert og effektiv kollega som har erfaring med å jobbe i team. Du må trives med å jobbe selvstendig i et høyt tempo og ha stå på vilje. Vi ser det som særlig viktig at du er positiv og inkluderende, og at du er pålitelig og profesjonell.

Vi kan tilby en utfordrende stilling i et konsern i vekst innen eiendomsfeltet, med høyt faglig nivå og stor aktivitet. Stillingen rapporterer til Teknisk sjef, Rune Braathen. Han vil gjerne høre fra deg dersom du har spørsmål om stillingen.

Om arbeidsgiveren

Løvenskiold Eiendom skaper verdier gjennom forvaltning og utvikling av fast eiendom og som tjenesteleverandør og kompetansemiljø for konsernets øvrige virksomhetsområder. Løvenskiold Eiendom har ansvar for 125.000 m2 forretnings-, lager- og industribygg samt betydelige grunneiendommer under utvikling.  Ut over å forvalte eksisterende eiendomsmasse, arbeider selskapet aktivt med å utvikle egen eiendomsportefølje. Løvenskiold Eiendom har også ansvaret for utvikling og bygging av næringseiendom og utfører prosjekter for andre konsernselskaper i Løvenskiold-Vækerø. Særlig er Løvenskiold Handel med sine 64 butikker i stadig utvikling.