Eiendomssjef i Bane NOR SF

Eiendomssjef i Bane NOR SF

Arbeidsgiver: Bane NOR SF

Stillingstittel: Eiendomssjef

Søknadsfrist: 05.01.2024


Spørsmål om stillingen?

Kontaktperson:

Tom Hermann Lomtjernbakken

Telefon: 48 04 65 50


Eiendomssjef i Bane NOR SF

I Bane NOR har vi ett felles mål – å sette spor vi er stolte av, som kan drive samfunnet fremover. Derfor jobber vi målrettet med bærekraft, modernisering og knutepunkt. Hos oss får du engasjerte og nytenkende kolleger med en sterk tro på at vårt oppdrag er viktig – og stadig blir viktigere. Nå trenger vi en Eiendomssjef til avdelingen Jernbaneeiendom som vil bidra til å modernisere Norge sammen med oss og våre samarbeidspartnere.

Jernbaneeiendom eier og forvalter ca. 2400 bygg og 4500 grunneiendommer som samlet gir et areal på nærmere 125 millioner kvadratmeter. Eiendomsporteføljen er langstrakt, mangfoldig og kompleks. Gjennom eierrollen har vi ansvar for all forvaltning, drift og vedlikehold av eiendomsmassen. Vi er opptatt av å optimalisere det arealet Bane NOR selv benytter slik at eventuelt overskuddsareal kan få en annen inntjening.

Vi ser etter deg som har erfaring fra relevant virksomhet. Du er teamorientert og har evne til å skape gode relasjoner internt og eksternt. Vi legger vekt på frihet under ansvar slik at du kan prioritere oppgaver etter fastsatte mål. Vi ser for oss at rett kandidat har god gjennomføringsevne og er løsningsorientert. Eiendomssjefen har ansvar for totaløkonomien innenfor en definert portefølje og skal sikre Bane NOR inntekter gjennom utleie og salg av eiendom. Stillingen rapporterer til regionleder.

Dette kan vi tilby deg

Vi er en organisasjon i vekst. Viktigheten av oppgavene våre vil prege arbeidsmiljøet rundt deg, med flinke folk som brenner for det de jobber med. Vi setter faglig utvikling høyt, med interne kompetansebyggende muligheter for våre ansatte. Du får arbeidsforhold for tiden vi lever i – med fleksibel arbeidstid og du vil bli inkludert i et sosialt miljø med bl.a bedriftsidrettslag, sosiale og faglige arrangementer. Blant ansattgodene finner du svært gode pensjons- og forsikringsordninger, og selvsagt personalbillett med Go Ahead, SJ Nord og VY sine tog. Vi har også:

  • Moderne og sentrale lokaler i Trondheim, og innendørs sykkelparkering i bygget
  • Du får selvfølgelig betalt lunsjpause
  • Mulighet til å jobbe noe hjemmefra
  • Permisjonsordninger for alle livsfaser
  • God seniorpolitikk

 

Vi er også opptatt av work-life-balance – for vi tror at du fungerer bedre på jobb om du fungerer godt privat.

Dette kommer du til å gjøre

  • Resultatansvar for en definert eiendomsportefølje i Trondheim og Nord / Midt-Norge
  • Markedsføring mot mulige leietakere og oppfølging av leieforhold
  • Forhandling av kontrakter, prosjektarbeid og helhetlig økonomisk oppfølging av eiendommene
  • Ansvar for planlegging og prioritering av leietakertilpasninger og vedlikehold i samarbeid med Drifts- og vedlikeholdssjef

Dette tror vi du trenger for å lykkes og trives

  • Relevant erfaring fra tilsvarende oppgaver
  • Høyere økonomisk / eiendomsfaglig utdanning med god kjennskap til eiendomsfaget
  • God juridisk og økonomisk forståelse
  • Solid erfaring med bruk av relevante IT systemer
  • Kunnskap og erfaring med forhandlinger
  • Kjennskap til offentlige myndighetskrav knyttet til bygg og anlegg
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Du er teamorientert, og med din utpregede serviceholdning kan du skape gode samarbeidsrelasjoner internt og eksternt. Du har gode forhandlingsevner og liker å overbevise andre.

Kjekt å vite

Ser du noe du ikke kan? Ta det helt med ro – vi skal sikre at du får en god opplæring! Vi oppfordrer deg til å søke stillingen om den er interessant, og om du har lyst til å lære noe nytt.

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss kollegaer med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Det er viktig for oss at våre medarbeidere identifiserer seg med våre verdier som er åpen, respektfull, engasjert og nytenkende.

Bane NOR samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.

 

Vi har erstattet søknadsbrev med spørsmål slik at du slipper å bruke tid på å skrive og laste opp et søknadsbrev.

 

Vil du sette virkelige spor, håper vi du tar kontakt med oss!