Eiendomsforvaltere – Eiendom Forvaltning

Eiendomsforvaltere – Eiendom Forvaltning

Arbeidsgiver: Bærum kommune

Stillingstittel: Eiendomsforvaltere - Eiendom Forvaltning

Søknadsfrist: 14.06.2019


Spørsmål om stillingen?

  • Konstituert Enhetssjef Henrik Birger Heide – 901 18 314


Eiendomsforvaltere – Eiendom Forvaltning

Vi beklager. Flere burde egentlig få denne muligheten.Allerede i dag er Bærum kommune Eiendom en av landets største eiendomsvirksomheter med ansvaret for 810.000 m2 bygningsmasse. Likevel skal vi investere mellom 5 og 7 milliarder kroner de kommende årene, i en ny demenslandsby, et fullskala generasjonssenter, nye brannstasjoner, en kombinasjon av skole, idrett og kultur i forbindelse med det gamle flytårnet på Fornebu, samt 5 nye skoler, 4 nye barnehager og nytt stadion på Nadderud for å nevne noe. Vi har samtidig store ambisjoner for byggenes fotavtrykk. Ja, det er i grunn litt dårlig gjort at ikke alle får muligheten til å forvalte så samfunnsnyttige og bærekraftige bygg. Samtidig holder det jo med én ledig stilling for å ansette deg! Dessuten har vi faktisk fire stillinger!Enhet for Eiendomsforvaltning av formålsbygg skal øke sin kapasitet ved å ansette 4 nye eiendomsforvaltere. Stillingene vil rapportere til den respektive avdelingsleder for porteføljen i Eiendomsforvaltning.Vår totale eiendomsportefølje av formålsbygg deles opp i mindre porteføljer som omfatter bygg som barne- og ungdomsskoler, barnehager, omsorgs-, idretts-, kirke- og kulturbygg.

Vi søker nå 4 nye eiendomsforvaltere til avdelingene:

  • .Barnehager, Barne- og ungdomsskoler
    .Omsorgs-, kultur-, kirke- og idrettsbygg

Som eiendomsforvalter vil du ha ansvar for en egen eiendoms- og kundeportefølje av formålsbygg. Du vil være en viktig premissgiver for den videre utviklingen av Bærum kommunes samlede eiendomsmasse. Eiendomsforvaltning har i dag 18 medarbeidere knyttet til enheten. Øvrige ressurser og kompetanse hentes internt og eksternt.

For å få vite mer om eiendom i Bærum kommune

Arbeidsoppgaver

Hos oss får du ansvaret for:
. forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av egen eiendomsportefølje
. budsjett- og resultatansvar for din egen eiendomsportefølje med ivaretagelse av interne og eksterne leietakere
. å være eierrepresentant, forhandle og ha oppfølging av leieforhold
. bestilling, oppfølging og ansvar for gjennomføring av prosjekter
. bidrag til gode prosesser og riktig utvikling gjennom samhandling, involvering og dialog internt i Eiendom med kunder, interessenter og innbyggere
En annen viktig oppgave vil være å bidra til å bygge Bærum kommunes omdømme som eiendomsaktør.

Kvalifikasjoner

For å lykkes tror vi at du har:
. relevant høyere utdanning på bachelor- eller masternivå, gjerne eiendomsmegler, økonom eller jurist
. dokumenterte resultater fra eiendomsforvaltning. Dette kan kompensere for manglende høyere utdanning.
. god erfaring fra eiendomsforvaltning og kunderettet virksomhet
. meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
. god økonomiforståelse, forretningssans og forhandlingsevne
. noe kunnskap om offentlige anskaffelser

Egenskaper

For å lykkes tror vi også at:
. ditt arbeid preges av struktur og du kan administrere
. du har gjennomføringskraft og du evner å prioritere
. du involverer og er tydelig i din kommunikasjon
. du tenker helhetlig og på tvers av sektorer og fag
. du skaper tillit og har en omgjengelig væremåte
. du samarbeider godt samtidig som du evner å arbeide selvstendig

Vi tilbyr

Stillingsbrøk: 100%
Som medarbeider får du:
. ansvaret for å forvalte en betydelig portefølje av samfunnsnyttige og bærekraftige bygg
. ansvar og oppgaver som gir bred kontaktflate og god kjennskap til helheten av Eiendoms og kommunens virksomhet.
. et variert og profesjonelt eiendomsfaglig miljø
. en organisasjon i utvikling
. lønn etter avtale
. kompetanseutviklingsstipend
. offentlig tjenestepensjonsordning
. tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
Annet
. Vitnemål og attester tas med på intervju
. Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig
. Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentleglova §25)

Om arbeidsgiveren

Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.

Sammen skaper vi fremtiden

Søknad merkes    4087312017