Eiendomsforvalter – Oslo

Eiendomsforvalter – Oslo

Arbeidsgiver: Bane NOR Eiendom

Stillingstittel: Eiendomsforvalter

Søknadsfrist: 18.09.2023


Spørsmål om stillingen?

Kontaktperson: Gaute Lorentzen
Stillingstittel: Leder prosjektstyring og forvaltning
Telefon: 45 27 82 97


Eiendomsforvalter – Oslo

I Bane NOR har vi ett felles mål – å sette spor vi er stolte av, som kan drive samfunnet fremover. Derfor jobber vi målrettet med bærekraft, modernisering og knutepunkt. Hos oss får du engasjerte og nytenkende kolleger med en sterk tro på at vårt oppdrag er viktig – og stadig blir viktigere.

Vil du være en del av vårt team som bistår Bane NOR konsernet i alle eiendomsrelaterte spørsmål og oppgaver?

Vi søker nå en Eiendomsforvalter med ansvar for våre verksteder. Bane NOR Eiendom eier og forvalter 15 togverksteder, som til sammen utgjør ca. 200.000 kvadratmeter bygningsmasse. Våre verksteder leies i dag ut komplette til verkstedsoperatører. I konkurranseutsettingen er det lagt til grunn at verksteder leies ut direkte til togoperatører. Verkstedene våre skal støtte opp om en moderne og velfungerende jernbane, og det skal utvikles arealeffektive multibruker-løsninger tilpasset en fremtidig konkurransesituasjon.

Som eiendomsforvalter jobber du tett i team med eiendomssjef, prosjektsjef og andre funksjoner i avdelingen. Dette innebærer bl.a. oppfølging av våre kunder leietakerne, økonomisk oppfølging av eiendommene samt rapportering.

Vi søker deg som har en økonomisk utdanning og utpreget økonomisk forståelse. Vi ser for oss at du har erfaring fra eiendomsforvaltning eller annen relevant virksomhet. Er du nyutdannet er du også velkommen til å søke. God forretningsforståelse kombinert med god muntlig og skriftlig fremstillingsevne er viktig for å trives og lykkes i rollen. At du er en rutinert bruker av MS-Office og er komfortabel med å bruke IT-systemer for å løse dine oppgaver er en selvfølge. Teamorientering og evne til å skape gode samarbeidsrelasjoner internt og eksternt er viktig. Vi legger vekt på frihet under ansvar slik at du kan prioritere og styre ressursbruken din på en effektiv måte. Du har god gjennomføringsevne, er løsningsorientert og fleksibel.

Arbeidssted er Oslo

Søknadsfrist: 18.09.2023

Dette tror vi du trenger for å lykkes og trives

  • Eiendomsforvalter og/eller høyere økonomisk utdanning
  • Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • God økonomi- og regnskapsforståelse
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • God kompetanse i forståelse og bruk av IKT-verktøy

 

Hos oss får du

Vi er en organisasjon i vekst. Viktigheten av oppgavene våre vil prege arbeidsmiljøet rundt deg, med flinke folk som brenner for det de jobber med. Vi setter faglig utvikling høyt, med interne kompetansebyggende muligheter for våre ansatte. Du får arbeidsforhold for tiden vi lever i – med fleksitid og du vil bli inkludert i et sosialt miljø med bl.a bedriftsidrettslag, sosiale og faglige arrangementer. Blant ansattgodene finner du svært gode pensjons- og forsikringsordninger, og selvsagt personalbillett med Go Ahead, SJ Nord og VY sine tog.

 

Vi har også:

  • Moderne og sentrale lokaler i Oslo, treningsfasiliteter og innendørs sykkelparkering i bygget.
  • Flott personalrestaurant og du får selvfølgelig betalt lunsjpause
  • Mulighet til å jobbe noe hjemmefra
  • Permisjonsordninger som møter ditt behov
  • God seniorpolitikk

Vi er også opptatt av work-life-balance – for vi tror at du fungerer bedre på jobb om du fungerer godt privat!

 

Dette kommer du til å gjøre

  • Ansvar for budsjettering og kontroll på felleskostnader, leietakerkostnader og eierkostnader
  • Ansvar for økonomisk kundeoppfølging – fakturakontroll
  • Bistå eiendomssjef med rapportering/avtaleoppfølging
  • Avregne felleskostnader og leietakerkostnader
  • Bistå eiendomssjef ved opprettelse av nye avtaler/kontrakter
  • Kundeoppfølgning ved henvendelser og bidra med informasjon til kunder
  • Ressursperson på fagsystemer innen økonomisk forvaltning
  • Legge inn avtaler i støttesystemer
  • Ansvar for dokumentstruktur

I tillegg til ovenstående arbeidsoppgaver kan leder pålegge å få gjennomført andre arbeidsoppgaver i avdelingen, som av hensyn til ressursdisponering er nødvendig å gjennomføre

 

Vi tror du har disse egenskapene

  • Du har gode samarbeidsegenskaper og har evnen til å tenke helhetlig
  • Du har fokus på kvalitet, bærekraftige løsninger og gode økonomiske resultater
  • Du er utpreget forretningsorientert og serviceinnstilt
  • Du har gjennomføringskraft og evner å prioritere
  • Du er profesjonell og har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du er selvstendig, strukturert og løsningsorientert

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss kollegaer med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning.

Det er viktig for oss at våre medarbeidere identifiserer seg med våre verdier som er åpen, respektfull, engasjert og nytenkende.

Hva betyr disse verdiene for deg?

Bane NOR samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.

Vil du sette virkelige spor, håper vi du tar kontakt med oss!