Eiendomsforvalter

Eiendomsforvalter

Arbeidsgiver: Bærum kommune

Stillingstittel: Eiendomsforvalter

Søknadsfrist: 13.04.2021


Spørsmål om stillingen?

Kontaktperson
Henrik B Heide
Stillingstittel
Enhetssjef, Eiendomsforvaltning
Telefon
901 18 314
Kontaktperson
Torild Corbet Tvedte
Stillingstittel
Avdelingsleder, Omsorg, kultur, kirke- og idrettsbygg
Telefon
901 14 779


Eiendomsforvalter

Ønsker du en interessant og utfordrende eiendomsforvalterstilling som er sentral i kommunens eiendomsvirksomhet? Har du interesse for utvikling og oppfølging av formålsbygg, og trives i et hektisk miljø med stor grad av utvikling? Om du i tillegg har gode samarbeidsevner, kan du være den rette eiendomsforvalteren for oss!

Bærum kommune Eiendom er en av landets største eiendomsvirksomheter med ansvaret for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av over 800 000 m2 bygningsmasse.  Vi jobber med noen av de mest spennende byggeprosjektene i Norge, som utviklingen av Fornebu og nye Nadderud Stadion. I 2020 mottok vi prisen for «Årets Helsebygg» for Carpe Diem, og nytt svømmeanlegg på Rud er akkurat ferdigstilt.

Vi har høye ambisjoner for våre bygg, som skal være klimakloke, arealeffektive og fremtidsrettede. Vi skal investere opp mot 8 milliarder de neste 5 årene, både i omfattende vedlikehold og nybygg.

Eiendom er organisert i åtte tjenesteområder: Eiendomsforvaltning, Bolig, Eiendomsdrift, Renhold, Byggherre (prosjektvirksomheten), Byggkompetanse & Utvikling, Kunnskapssenteret og Grunneiendom.

 

Eiendomsforvaltningen består av tre avdelinger:

–  Barnehager, barne- og ungdomsskoler

–  Omsorgs-, idretts-, kirke- og kulturbygg

–  Næringsbygg, parkering, inn- og utleie 

 

Til avdelingen Omsorgs-, idretts-, kirke- og kulturbygg søker vi nå etter 1 ny eiendomsforvalter til fast stilling, for eiendomsporteføljen

– kirke og kulturbygg

 

Stillingen rapporterer til avdelingsleder for porteføljen.

 

For å få vite mer om Bærum kommune

Bli med og sett spor!   

Arbeidsoppgaver

Hos oss får du ansvaret for:

  • Forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av egen eiendomsportefølje
  • Budsjett- og resultatansvar for egen eiendomsportefølje
  • Å være eierrepresentant, forhandle og ha oppfølging av interne og eksterne leieforhold
  • Bestilling (sikre god saksforberedelse), oppfølging og ansvar for gjennomføring av prosjekter
  • Å bidra til gode prosesser, dialog og samhandling på tvers i Eiendom og med tjenestestedene i kommunen, samt med kunder, interessenter og innbyggere

En annen viktig oppgave vil være å bidra til å bygge Bærum kommunes omdømme som eiendomsaktør

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning på bachelor- eller masternivå
  • Dokumenterte resultater fra eiendomsforvaltning. Dette kan kompensere for manglende høyere utdanning
  • God erfaring fra eiendomsforvaltning og kunderettet virksomhet
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • God økonomiforståelse, forretningssans og forhandlingsevne
  • Noe kunnskap om offentlige anskaffelser

Personlige egenskaper

For å lykkes tror vi at:

  • Ditt arbeid preges av struktur, og du kan administrere
  • Du har gjennomføringskraft, og du evner å prioritere
  • Du involverer og er tydelig i din kommunikasjon
  • Du tenker helhetlig og på tvers av sektorer og fag
  • Du skaper tillit og har en omgjengelig væremåte
  • Du samarbeider godt samtidig som du evner å arbeide selvstendig

Vi tilbyr

Som medarbeider får du:

  • Ansvaret for å forvalte en portefølje av samfunnsnyttige og bærekraftige bygg
  • Ansvar og oppgaver som gir bred kontaktflate og god kjennskap til helheten av Eiendoms og kommunens virksomhet
  • Et variert og profesjonelt eiendomsfaglig miljø
  • En organisasjon i utvikling
  • Aktivitetsbaserte kontorlokaler i Eyvind Lyches vei 10 sentralt i Sandvika (og i nyrenovert Kommunegård i 2023)
  • Mulighet for kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Lønn etter avtale