Avdelingsledere – Eiendom Forvaltning

Avdelingsledere – Eiendom Forvaltning

Arbeidsgiver: Bærum kommune

Stillingstittel: Avdelingsledere - Eiendom Forvaltning

Søknadsfrist: 14.06.2019


Spørsmål om stillingen?

  • Konstituert Enhetssjef Henrik Birger Heide – 901 18 314


Avdelingsledere – Eiendom Forvaltning

Vi beklager. Flere burde egentlig få denne muligheten.Allerede i dag er Bærum kommune Eiendom en av landets største eiendomsvirksomheter med ansvaret for 810.000 m2 bygningsmasse. Likevel skal vi investere mellom 5 og 7 milliarder kroner de kommende årene, i en ny demenslandsby, et fullskala generasjonssenter, nye brannstasjoner, en kombinasjon av skole, idrett og kultur i forbindelse med det gamle flytårnet på Fornebu, samt 5 nye skoler, 4 nye barnehager og nytt stadion på Nadderud for å nevne noe. Vi har samtidig store ambisjoner for byggenes fotavtrykk. Ja, det er i grunn litt dårlig gjort at ikke alle får muligheten til å forvalte så samfunnsnyttige og bærekraftige bygg. Samtidig holder det jo med én ledig stilling for å ansette deg! Dessuten har vi to!Enhet for Eiendomsforvaltning av formålsbygg skal ansette 2 nye avdelingsledere (den ene er et vikariat med mulighet for fast ansettelse). Stillingene vil rapportere til enhetssjef for Eiendomsforvaltning.

Vår totale eiendomsportefølje av formålsbygg deles opp i 3 avdelinger med porteføljer som omfatter bygg som barne- og ungdomsskoler, barnehager, omsorgs-, idretts-, kirke- og kulturbygg, samt en avdeling med næringsbygg, inn- og utleie.

Vi søker nå to avdelingsledere til avdelingene:

  • .Barnehager, Barne- og ungdomsskoler
    .Omsorgs-, kultur-, kirke- og idrettsbygg

Som avdelingsleder vil du ha ansvar for en egen avdeling bestående av 4-5 eiendomsforvaltere som hver har sin eiendoms- og kundeportefølje av formålsbygg. Eiendomsforvaltning har i dag 18 medarbeidere knyttet til enheten. Øvrige ressurser og kompetanse hentes internt og eksternt.

For å få vite mer om eiendom i Bærum kommune

Arbeidsoppgaver

Hos oss får du ansvaret for:
. å lede de ansatte, og å utvikle og profesjonalisere avdelingen
. resultatet, budsjettet og økonomien for din avdeling og den tilhørende eiendomsporteføljen
. gjennomføringskraft og optimal ressursutnyttelse
. utarbeidelse og sikring for at vedlikeholdsplaner gjennomføres
En annen viktig oppgave er å etablere tydelig grensesnitt og godt samarbeid både internt og eksternt, samt at du ivaretar kunderelasjoner og kommunikasjon med brukere og leietakere.

Kvalifikasjoner

For å lykkes tror vi at du har:
. relevant høyere utdanning på bachelor- eller masternivå, gjerne eiendomsmegler, økonom eller jurist
. ledererfaring fra tilsvarende stillingen
. bred erfaring fra eiendomsforvaltning
. god kjennskap til eiendomsdrift, prosjektledelse og økonomistyring
. god økonomiforståelse, forretningssans og forhandlingsevne
. kjennskap til offentlige anskaffelser
. meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Utdanning

  • Eiendomsmegling
  • Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad
  • Juridiske fag
  • Økonomi/Regnskap

Egenskaper

For å lykkes tror vi også at du:
. er beslutningsdyktig og handlekraftig
. er en synlig leder som involverer, kommuniserer tydelig og motiverer til felles innsats
. tenker helhetlig og på tvers av sektorer og fag
. takler ansvar og høyt tempo
. evner å prioritere, strukturere og systematisere

Vi tilbyr

Stillingsbrøk: 100%
Som medarbeider får du:
. ansvaret for å forvalte samfunnsnyttige og bærekraftige bygg
. forvaltningsansvar for en stor og variert eiendomsportefølje
. ansvar og utviklingsoppgaver som utfordrer og motiverer deg som leder
. et godt arbeidsmiljø med mange dyktige og engasjerte medarbeidere med motivasjon, drive og kompetanse
. et variert og profesjonelt eiendomsfaglig miljø
. bli del av en organisasjon i utvikling
. lønn etter avtale
. mulighet for kompetanseutviklingsstipend
. offentlig tjenestepensjonsordning
. tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
Annet
. Vitnemål og attester tas med på intervju
. Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig
. Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentleglova §25)

Om arbeidsgiveren

Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.

Sammen skaper vi fremtiden