Avdelingsleder Produksjon (Nybygg)

Avdelingsleder Produksjon (Nybygg)

Arbeidsgiver: Bærum kommune

Stillingstittel: Avdelingsleder Produksjon (Nybygg)

Søknadsfrist: 30.08.2020


Spørsmål om stillingen?

  • Enhetssjef byggherre – Jørgen Molvig – 915 73 969


Avdelingsleder Produksjon (Nybygg)

Vil du sette spor etter deg i samfunnsnyttige prosjekter? 
Vil du ha det overordnede ansvaret for en bred portefølje av samfunnsnyttige nybyggsprosjekter? Hva med skoler der barn skal danne grunnlaget for å mestre livet, demenslandsbyer der de eldre skal få verdigheten de fortjener, brannstasjoner der de barskeste blant oss får gode rammer eller en svømmehall der en ny verdensmester kan ta sine første svømmetak?Allerede i dag er Bærum kommune Eiendom en av landets største eiendomsvirksomheter med ansvaret for ca. 850 000 m2 bygningsmasse. På toppen av det skal vi investere opp mot 7 milliarder de kommende årene – både i nybygg og vedlikeholdsprosjekter.Samtidig som kommunens bygningsmasse skal utvikles, skal også våre ansatte og din avdeling utvikles; noe du vil ha hovedansvaret for. Du må altså både like mennesker og maskiner, teamfølelse og teknologi. Vi ønsker å utvikle vår evne til både samhandling og nytenkning og ta i bruk økt digitalisering og IoT i våre bygg.

Bærum kommune Eiendom har med sine ca. 270 ansatte ansvar for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens bygningsmasse. Vi har høye ambisjoner for at våre bygg skal være klimakloke og bygges kostnadseffektivt.

Dersom du har lyst til å slå av en kort prat om denne stillingen, er det bare å ta kontakt med enhetssjef Jørgen Molvig på 915 73 969

Bli med og sett spor!  

Arbeidsoppgaver

Du får ansvar for å lede utviklingen av spennende, innovative prosjektportefølje byggeprosjekter. Du ønsker ansvar for omfattende og variert prosjektportefølje, og skal sikre våre investeringer fra tidligfase til ferdigstillelse og drift (overleveringsfasen). Din erfaring er gjerne fra ledelse av prosjekter og personell for offentlig eller privat byggherre, entreprenør eller rådgivere innenfor relevante fagfelt.

Sentrale arbeidsoppgaver er:

  • Personalledelse og -ansvar, med fokus på utvikling av medarbeiderne, skape motivasjon og gjennomføringskraft
  • Organisere, planlegge og sikre gjennomføring av prosjektene som er vedtatt igangsatt
  • Styre prosjektporteføljen
  • Sørge for gode og enhetlige prosesser
  • Løpende rapportering og oppfølging av prosjekter i samarbeid med prosjektansvarlige
  • Sikre risikovurderinger, tiltaksplaner og tidlig avviksrapportering

Kvalifikasjoner

For å lykkes med oppgavene bør du ha følgende bakgrunn:

  • Relevant utdannelse på bachelor eller masternivå (teknisk retning er ønskelig)
  • Ledererfaring fra byggherrevirksomhet, entreprenør eller rådgivervirksomhet
  • Prosjekt- og byggeledelse fra bygg- og anleggsbransjen
  • God innsikt i og erfaring med ulike gjennomføringsstrategier/entrepriseformer
  • God forretnings- og økonomiforståelse
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne for blant annet å utarbeide og fremlegge saker for politiske utvalg

Personlige egenskaper

  • Inspirerende leder som får dine medarbeidere til å yte godt over tid
  • Relasjonsorientert person som skaper godt samspill mellom ulike kompetansemiljøer
  • Har et «coachende mindset» og ser og tar tak i potensialet blant medarbeidere
  • Analytiske evner
  • Liker å ha god struktur og oversikt (økonomi og administrasjon)
  • Ønsker å være en rollemodell for prosjektansvarlige

Vi tilbyr

Foruten store, svært varierte og dessuten samfunnsnyttige prosjekter, får du følgende i denne rollen:

  • Et tverrfaglig miljø med kunnskapsrike og engasjerte kolleger
  • Gode utviklingsmuligheter hos en av Norges største eiendomsvirksomheter
  • En organisasjon i utvikling, som også omfatter bruken av teknologi og digitalisering
  • EL-bilpool / elsykkel
  • Fleksitidsordning
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning

Om arbeidsgiveren

Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.

Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).

Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.