Ansvar for kontroll-/alarmsentral og overvåking av tekniske anlegg

Ansvar for kontroll-/alarmsentral og overvåking av tekniske anlegg

Arbeidsgiver: Bærum kommune

Stillingstittel: Ansvar for kontroll-/alarmsentral og overvåking av tekniske anlegg

Søknadsfrist: 17.09.2021


Spørsmål om stillingen?

Kontaktperson
Jon Emil Utrimark Olsson
Stillingstittel
Avdelingsleder
Telefon
959 87 362
Kontaktperson
Øivind Martinsen
Stillingstittel
Spesialrådgiver
Telefon
903 64 423


Ansvar for kontroll-/alarmsentral og overvåking av tekniske anlegg

Bærum kommune Eiendomsdrift søker etter en ansvarlig leder for overvåking av tekniske anlegg i vår kontroll-/alarmsentral i en 100 % stilling. Tiltredelse snarest mulig. Du vil få ansvar for å videreutvikle alarmsentralen, innen alarmmottak, overvåking av tekniske anlegg (SD-anlegg, ventilasjon), «smarte bygg»-løsninger, energioppfølging mm.

Bærum kommune Eiendom er en av landets største eiendomsvirksomheter med ansvar for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens bygningsmasse. Kommunen har en eiendomsportefølje på om lag 625.000 m2 formålsbygg og 2300 boliger, til en verdi av over 18 milliarder. Eiendom skal sikre funksjonelle, energikloke, areal- og kostnadseffektive lokaler til kommunens tjenester. Samtidig har vi ansvar for å skape og forvalte betydelige verdier gjennom aktivt og langsiktig eierskap av bygninger og grunneiendom. Ansvaret til Eiendomsdrift er drift og vedlikehold av Bærum kommunes bygningsmasse, og de ansatte har bred kompetanse og erfaring.

Arbeidsoppgaver

  • Lede og betjene kontroll-/alarmsenteret
  • Behandle alarmer og iverksette aksjoner
  • Være et bindeledd mellom Eiendomsdrift og brukere/leverandører/egne ansatte
  • Delegering av ansvar for sakshåndtering og operative oppgaver tillagt kontroll-/alarmsenteret
  • Delegere oppgaver til driftsteknikere
  • Koordinere kommunikasjon mot FDV-systemet (Plania)
  • Følge med på styrings- og overvåkingsverktøy om inntrådte hendelser som krever aksjon
  • Brukerstøtte av tekniske installasjoner for kommunens driftsteknikere
  • Delta i utvikling av eget fagmiljø
  • Bistå med kompetanseheving for kommunens driftsteknikere på tekniske systemer som tilhører kontroll-/alarmsenteret

Kvalifikasjoner

  • Ledererfaring
  • God kompetanse på tekniske anlegg innen drift av eiendommer, herunder automasjon, SD-anlegg, ventilasjon
  • Kjennskap til bruk av FDV-systemer
  • Må beherske norsk, meget godt både muntlig og skriftlig
  • Ønskelig med erfaring fra tilsvarende stilling/yrker
  • Meget gode IT-kunnskaper
  • Førerkort kl. B

Personlige egenskaper

  • Nøyaktig og effektiv
  • Selvstendig og strukturert
  • Innovativ og løsningsorientert
  • Ryddig, strukturert og faglig engasjert
  • Komfortabel med PC og telefon som arbeidsverktøy
  • Kundeorientert, serviceinnstilt og god relasjonsbygger

Vi tilbyr

  • Godt arbeidsmiljø
  • Kompetanse- og karriereutvikling
  • Lønn etter kvalifikasjoner og erfaring
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Kompetanseutviklingsstipend