Arbeidsgiver: Bane NOR Eiendom
Stillingstittel: Eiendomsforvalter
Søknadsfrist: 25.05.2020
Spørsmål om stillingen?
- Regionleder Jan Lutterloh – 916 72 870
Eiendomsforvalter
Vil du være en del av vårt team som bistår Bane NOR konsernet i alle eiendomsrelaterte spørsmål og oppgaver?Vi søker nå en Eiendomsforvalter til avdelingen Jernbaneeiendom.
Jernbaneeiendom eier og forvalter ca. 2400 bygg og 4500 grunneiendommer som samlet gir et areal på nærmere 125 millioner kvadratmeter. Eiendomsporteføljen er langstrakt, mangfoldig og kompleks. Gjennom eierrollen har vi ansvar for all forvaltning, drift og vedlikehold av eiendomsmassen. Vi er opptatt av å optimalisere det arealet Bane NOR selv benytter slik at eventuelt overskuddsareal kan få en annen inntjening.Som eiendomsforvalter jobber du tett i team med eiendomssjef, driftssjef, arealforvalter og andre funksjoner i avdelingen. Dette innebærer bl.a. oppfølging av leietakere, økonomisk oppfølging av eiendommene samt rapportering. Stillingen rapporterer til regionleder.Den vi søker må ha økonomisk utdanning og utpreget økonomisk forståelse. Vi ser etter deg som har erfaring fra eiendomsforvaltning eller annen relevant virksomhet. Nyutdannede kan også søke. God forretningsforståelse kombinert med god muntlig og skriftlig fremstillingsevne er viktig. Rett kandidat er en rutinert bruker av MS-Office og er komfortabel med å bruke IT-systemer for å løse sine oppgaver.
Teamorientering og evne til å skape gode samarbeidsrelasjoner internt og eksternt er viktig. Vi legger vekt på frihet under ansvar slik at man kan prioritere og styre ressursbruken sin på en effektiv måte. Vi ser for oss at rett kandidat har god gjennomføringsevne og er løsningsorientert og fleksibel
Bane NOR ivaretar sitt samfunnsansvar og følger til enhver tid de råd som gis fra nasjonale helsemyndigheter i denne nasjonale krisen med bekjempelse av Covid-19 virus. Derfor gjennomfører vi kun videointervjuer inntil videre
Arbeidsoppgaver
- Registrering og arkivering i datasystemer
- Avregning mot leietakere
- Fakturabehandling
- Budsjettering
- Bindeledd mellom driftsapparat, eiendom og leietaker
- Oppfølging av leietakere
- Økonomisk analyse
- Bistå i rapportering
- Optimalisere og effektivisere, sette ting i system
- Andre arbeidsoppgaver som naturlig tilhører fagområdet kan tillegges stillingen
Kvalifikasjoner
- Utpreget økonomisk forståelse
- Økonomisk utdannelse
- Fordel med gode kjennskap til MS-Office, Lydia og Axapta
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
- Analytisk og løsningsorientert
- Serviceminded, strukturert og selvstendig
- Kreativ, innovativ og målrettet
- Selvgående
- Relasjonsbygger
- Gode samarbeidsevner
Vi legger vekt på personlig egnethet og lojalitet til Bane NORs verdier som er åpen, respektfull, engasjert og nytenkende.
Vi tilbyr
- Vi tilbyr en spennende stilling i et profesjonelt, uformelt og inspirerende miljø med stor grad av frihet under ansvar, der resultatet av ditt arbeid vil ha betydning for mange mennesker.
- Moderne kontorlokaler sentralt i Trondheim
- Fleksible arbeidstidsordninger og overtidsbetalt
- Konkurransedyktigebetingelser med svært gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Personalbillett med Go-Ahead, SJ og Vy sine tog
Bane NOR samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer av vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Om arbeidsgiveren
Bane NOR er et statlig foretak med ansvar for den nasjonale jernbaneinfrastrukturen. Vi bygger ut og driver det nasjonale jernbanenettet, styrer togtrafikken, forvalter og utvikler all jernbaneeiendom. Konsernet har om lag 3 500 ansatte og hovedkontor i Oslo.
Nå er vi inne i en historisk satsing på jernbane og søker nye medarbeidere.