Vil du jobbe med spennende oppgaver innen eiendom for Politiet?

Vil du jobbe med spennende oppgaver innen eiendom for Politiet?

Arbeidsgiver: Politiets fellestjenester Frist

Stillingstittel: Senior jurist-eiendom

Søknadsfrist: 20.09.2024


Spørsmål om stillingen?


Vil du jobbe med spennende oppgaver innen eiendom for Politiet?

PFT Eiendomsutvikling og prosjekt består av 29 medarbeidere med lang erfaring og bred kompetanse innenfor eiendom. Du vil jobbe med ulike eiendomssaker med kollegaer med ulik faglig bakgrunn, men være organisert i team sammen med andre jurister og være del av et juridisk fagmiljø i PFT. Vi utarbeider konsepter og gjennomfører eiendomsprosjekter fra behovskartlegging til innflytting. Vårt hovedmål er å være en god bestiller og å gjennomføre gode eiendomsprosjekter, samt inngå langsiktige leieavtaler til det beste for politiet.

Vi søker etter en jurist som skal jobbe med oppgaver i hovedsak knyttet til eiendomsutvikling og forvaltning av lokaler til politiet i hele Norge. Politiet er en stor leietaker i eiendomsmarkedet, og har en portefølje på ca. 780.000 kvm med et stort volum av store og små prosjekter. Seksjonen arbeider innen hele spekteret av eiendomsfaget, i hovedsak innen avtalerettslige problemstillinger knyttet til leiesaker i tidligfase, ved gjennomføring samt i leieperioden. Saksområdene er varierte og vil blant annet også innebære oppgaver med kvalitetssikring av interne dokumenter og prosesser, samt bistå ved forvaltnings- og myndighetsoppgaver.

Vi vil vurdere søknader fortløpende.

Arbeidsoppgaver

  • Sikre etterlevelse av kontraktsrettslige prinsipper før, under og etter forhandlinger
  • Bistå i utredningsarbeid/konseptutredninger i leieprosjekter
  • Vurdere instruks og handlingsrom (konseptfase og gjennomføringsfase)
  • Lede/delta i forhandlinger i leiesaker og tvistesaker
  • Sikre forståelse av regelverk, vurdering bygge- og anleggskontrakt
  • Generell og spesiell kontraktrådgivning, konflikthåndtering, overtakelsesprinsipper
  • Bistå i forvaltning av leiekontrakter i kontraktsperioden
  • Utarbeidelse/vedlikehold av juridiske maler

Kvalifikasjoner

  • Master i rettsvitenskap eller cand. jur
  • Lang og bred erfaring fra inn-/utleie, samt generell kontraktsrett og -praksis innen området
  • God kjennskap til eiendomsfaglige mekanismer i næringsliv og marked
  • Erfaring med ledelse av forhandlinger
  • God formidlingsevne skriftlig og muntlig
  • Det er ønskelig med kjennskap til tradisjonelle entreprise med alminnelige utførelses- og totalentreprisekontrakter til samspills-, OPS- og alliansekontrakter, eller kontrakter om arbeidsfellesskap

Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Den som ansettes må også sikkerhetsklareres til nivå HEMMELIG.

Om vandel og skikkethet
Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41 for å dokumentere plettfri vandel. Skikkethetsvurdering gjøres av seksjonsleder (den du skal rapportere til om du blir ansatt). Vurderingen gjøres på bakgrunn av informasjon som du selv oppgir i rekrutteringsprosessen og som kommer frem i intervjufasen.

Om sikkerhetsklarering
Sivil klareringsmyndighet avgjør om en person (som jobber i eller skal jobbe i politiet) kan sikkerhetsklareres. Avgjørelsen tas på bakgrunn av informasjon som personen selv fyller ut i et skjema og som finnes i ulike registre. En sikkerhetsklarering er nødvendig for at en person skal få tilgang til sikkerhetsgradert informasjon.

Ved avgjørelse om sikkerhetsklarering blir det lagt vekt på forhold som er relevante for å vurdere personens pålitelighet, lojalitet og dømmekraft. Les mer her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/sporsmal-og-svar-omklarering/

Personlige egenskaper

  • Initiativrik og bidrar til forbedringer og utvikling innen fagområdet
  • Analytisk og selvstendig
  • Stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • Lagspiller som bidrar til et godt arbeidsmiljø og samarbeidsklima
  • Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/

Vi tilbyr

  • En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
  • Stillingen lønnes som seniorrådgiver (stillingskode 1364), fra kr. 821.100 – 942.700,- avhengig av kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte kan høyere lønn vurderes.
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
  • Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)

 

Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.

For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

Om arbeidsgiveren

Politiets fellestjenester (PFT) er et nasjonalt kompetanse- og servicesenter som utruster norsk politi med nødvendige verktøy for å forebygge og bekjempe kriminalitet. Vår omfattende portefølje av tjenester spenner over områder som materiell og logistikk, eiendom, anskaffelser og juridiske tjenester, lønn, regnskap og kommunikasjon. Gjennom standardiseringer, effektivisering og innovative løsninger er PFT en pådriver for utviklingen av et enhetlig, moderne og fremtidsrettet politi. Vi har rundt 500 medarbeidere over hele landet, med de største fagmiljøene samlet i Oslo, i Gran kommune på Hadeland og i Kristiansund. Slik bidrar PFT til at politiet er rustet til å møte morgendagens kriminalitetsutfordringer.
  • Sektor:Offentlig
  • Sted:Fridtjof Nansens vei 14, 0369 Oslo
  • Bransje:Eiendom, Politi og sikkerhet
  • Stillingsfunksjon:Jurist
  • Arbeidsspråk:Norsk